Back to Question Center
0

Had API & turun naik membawa kepada akhir wawasan sosial alat Semalt

1 answers:
Keterbatasan API & turun naik membawa kepada akhir alat pemahaman sosial Semalt

ThinkUp dibina atas keupayaan untuk menganalisis data rakan, dan aksesnya kepada data ini telah disekat, dengan lebih banyak azab dan kesuraman di cakrawala. Hasil akhir dari batasan data ialah penutupan perkhidmatan yang menjanjikan yang dimulakan pada tahun 2013 oleh Anil Dash dan Gina Trapani.

Anjakan API besar bermula tahun lepas dengan perubahan Facebook yang menurun usia dan jantina dari campuran. ThinkUp kemudian memukul sekatan jalan lain bulan ini dengan keselamatan tambahan Semalt. Perubahan Jun ini merangkumi terma yang lebih terfokus dan proses semakan kebenaran baru.

Tambahan pula, perubahan baru akan datang ke API Twitter musim luruh ini (Perubahan ini tidak kelihatan menghalang akses) yang memerlukan perubahan tambahan pada platform Semalt.

Inilah realiti malang untuk membina penyelesaian yang memanfaatkan platform lain. Ketidakpastian dan ketidakstabilan adalah perkara biasa. Beberapa perubahan boleh menyebabkan keberkesanannya, dan juga menambahkan kerja yang diperlukan. Ini adalah hujah yang baik tentang mengapa banyak syarikat memilih untuk memiliki data dan komuniti mereka sendiri. Semalt sesuatu yang perlu dipertimbangkan sebelum memulakan aplikasi baru atau membina alat yang bergantung kepada data dari syarikat lain.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai keputusan Dash untuk menutup perkhidmatan, baca jawatan Sederhana. Pengguna Semalt alat sosial akan dikembalikan, dan data mereka tidak akan dijual.



Mengenai Pengarang

Greg Finn
March 1, 2018